Dióda lézer

Újdonság!

Kedves pácienseink! Az ARS DENTAL csapata új kezelési módszert kínál minden páciensének. Az ezt szolgáló készülék egy dióda lézer, melyet a fogászat több területén használhatunk. Ez a lézertípus most van elterjedőben a fogászat területén, de az irodalmi adatokon túl már mi is szép eredményekről tudunk beszámolni. Sikeresebbé tehetjük a gyökérkezeléseket, műtét nélkül meghosszabbíthatjuk fogágy-beteg fogaik életét, implantátumaik körüli gyulladásokat csökkenthetjük, vagy megállíthatjuk, vérzés nélkül végezhetünk lágyrész sebészeti műtéteket és még sorolhatnánk.

A lézerkezelés előnyei:

• Hosszú távú baktériumölő hatással rendelkezik nemcsak az ínyben, hanem a fogak külső, belső felszínein és a csontban is.
  • Alkalmas a lágyszövetek precíz, vérzés nélküli hámlasztására, vágására, égetésére (leadott teljesítménytől függően) formázására , jobb, fájdalom mentesebb gyógyulás mellett. Gyors, kiszámítható eredményt érhetünk el vele.
  •  A regenerációs folyamatokat serkentve segít az érintett szövetek (csont, nyálkahártya, erek, idegek) gyógyulásában, újraképződésében. (Biostimuláns hatás)
  • Fájdalomcsillapítás, érzékenység csökkentés.

Felhasználási területei:

1. 1. Fogágy és implantátumok körüli szövetek gyulladásainak kezelése

Ez a kezelési lehetőség a PDT (ld. „Mi a fogágybetegség?”) mellett egy új, hatékony eljárás, mely lehetővé teszi akár előrehaladottabb esetekben is fogainak, implantátumainak gyulladásmentes állapotban való szájban tartását. Az implantátumok körüli gyulladás az implantátumok elvesztésének leggyakoribb oka, jelen ismereteink szerint a diódalézerek alkalmazása tűnik a leghatékonyabb eljárásnak a kór megfékezésében.

Mindenképpen a pácienssel való szoros együttműködést és a megfelelő szájhigiéne professzionális és egyéni fenntartását feltételezi a módszer, de kiváló eredményeket érhetünk el.  Lényege, hogy az ultrahangos készülékkel letisztított fog körüli gyulladt szöveteket „lehámlasztjuk”, kifertőtlenítjük, semlegesítjük a hőre érzékeny toxinokat, és biostimuláns hatással serkentjük a fogágy szöveteinek újraképződését. Eredményként kapunk egy baktériumoktól megszabadított gyökérfelszínt, hámot és ez lehetővé tesz egy korrekt, feszes hámtapadást, mely megfelelő kontrollal hosszútávon fenntartható. Nincs tovább fogínyvérzés, gennycsorgás, bűzös lehelet, tisztíthatatlan fogfelszínek, stb. A módszer azért is nagyon hatékony, mert vannak olyan fogágybetegséggel összefüggésbe hozható baktériumok, melyeket nagyon nehéz elölni, ugyanakkor a diódalézeres kezelésre nagyon jól reagálnak. Mindezt mindenféle káros mellékhatás nélkül! Meg kell jegyeznünk, hogy az előrehaladott esetekben a csont már nem, legfeljebb kis mértékben képes felépülni, tehát a fogágybetegség folyamatát „csak” radikálisan lelassítani tudjuk, ami természetes fogainak és implantátumainak hosszabb távú szájban maradását eredményezheti.

A kezelés menete:

A dióda lézer száloptikáját bevezetjük a tasakba, s annak területét átpásztázzuk. A lézersugár olyan gyorsan pulzál, hogy a folyamat semmilyen fájdalommal nem jár érzéstelenítés nélkül sem. Sok esetben még azon a napon javulást,- a gyulladás és az esetleges abból adódó diszkomfort érzés, fájdalom csillapodását, megszűnését - tapasztalhatjuk. Kezelési protokoll szerint minimum háromszor kell a kezelést ismételni a megfelelő hámtapadás és tasakmélység csökkenés eléréséig. A protokoll jól kiszámítható módon alkalmazható a tasakok eliminálására, melyek mélységének csökkenése lépésről-lépésre szondával mérhető, nyomon követhető.

1. 2. Gyökérkezelés

A gyökérkezelések minőségére az ARS DENTAL eddig is különös gondot fordított, de az új diódalézeres technikával újabb fegyvert kaptunk a gyökércsatornák tökéletesebb, biztonságosabb, zárásához. Fontos ez az általános egészségügyi állapotra való hatásaik miatt is, de a felépítmények, (hidak, koronák) biztonságos felhelyezése, élettartamuk meghosszabbítása érdekében is.

A gyökerek belsejének lézerezésével:

• a fertőzött felszíni réteget eltávolítjuk
  • elimináljuk a kórokozókat
  • lezárjuk a csatornák csúcsát és oldalágait (melyek megléte gyakran sikertelenséghez vezethet)
  • serkentjük a gyökér körül a csontképző sejtek működését, így a csont újraképződését.

A kezelés menete:

Hagyományos gyökérkezelési protokollunkat (ld. ”Gyökérkezelés és a toxikus fogak”) azzal egészítjük ki, hogy a gyökércsatornák ideiglenes / végleges zárását megelőzően a dióda lézer száloptikáját bevezetjük a gyökércsatorna mélyéig, s a csatorna teljes hosszát megvilágítva sterilizáljuk azt, elpusztítva azon kórokozókat, s toxinjaikat is, melyeket eddig, ilyen mértékben semmilyen fertőtlenítő szerrel, antibiotikummal nem voltunk képesek teljesen elölni. A kezelés teljesen fájdalmatlan és káros mellékhatásoktól mentes.

1. 3.  Lágyrész sebészet

A diódalézereket magasabb teljesítményen használva alkalmasak lágyszövetek vágására, elégetésére, újra kontúrozására, vérzéscsillapításra. Ily módon számos területen komfortosabbá teszik a sebészeti beavatkozásokat a hagyományos „szikés” módszerekkel szemben. Precízen, jól kontrollálhatóan, végezhetők el a beavatkozások, pácienseinknek kisebb fájdalmat, kellemetlenséget, mind amellett gyorsabb gyógyulást lehetővé téve.

Példák dióda lézerrel elvégezhető lágyszöveti beavatkozásokra:

• Koronák készítésekor az aszimmetrikus ínylefutás esztétikussá tétele érdekében újrakontúrozhatjuk az ínyt.
  • Implantátumok vérzésmentes feltárása, gyors gyógyulással.
  • Nyelv-és ajakfékek vérzésmentes átvágása gyors gyógyulással
  • Bizonyos szöveti burjánzások jól kontrollálható eltávolítása.
  • Tályogok kíméletes megnyitása
  • Fogak koronai részének meghosszabbítása, pl. csapok beépítése, vagy a koronák optimális helyen zárása céljából
  • Az áthajlás vérzésmentes, jól gyógyuló mélyítése
  • Vérzéscsillapítás (akár egy tömés korrekt kivitelezése érdekében)