Híd

HÍD

Elkészülése 4-5 nap
A híd a hiányzó fog / fogak helyreállítására szolgáló fogművek egyike.
Egy tipikus híd a hiányzó fog / fogak pótlását biztosító hídtagból / tagokból és a foghiányt / hiányokat övező lecsiszolt fogakra kerülő hídpillérekből áll. Amennyiben a hiányzó fog / fogak helyét nem pótoljuk valamilyen módon, a hiányt övező fogak elmozdulhatnak korábbi pozíciójukból és vagy eredeti tengelyüket megtartva, vagy a résbe bedőlve igyekszenek a keletkezett űrt betölteni. A hiánnyal szemközti fog / fogak pedig kiemelkednek eredeti magasságukból és belenőnek a résbe.
Mindezen elváltozások rágásbeli / harapásbeli eltérésekhez vezethetnek, hajlamosítanak a fogakat körülvevő csont és ínyállomány megbetegedéseire, az eltolódott fogak között esztétikailag sem megfelelő rések keletkezhetnek és a későbbiekben megnehezíthetik, esetleg meg is gátolhatják egy megfelelő fogpótlás elkészítését.

Folyamata
A híd készítése általában 2 látogatást tesz szükségessé a fogorvosnál.
Az első alkalommal a fogorvos helyi érzéstelenítésben a lecsiszolandó fogak kerületéből és magasságából eltávolít kb. 1,5-2 mm-t, majd az egyedileg levett mintát elküldi a fogtechnikusnak.
A laboratóriumban kidolgozzák a minta alapján a megfelelő formájú, alakú, színű, anyagú stb. fogművet, amit a doktor a páciens második megjelenésekor becementez a szájba. Amíg nem készül el a végleges fogmű, az orvos egy ideiglenes pótlást (ez műanyagból van) készít a betegnek, amit rögtön az első megjelenés végén – a csiszolást követően - beragaszt a szájba, tehát a páciens nem lecsiszolt fogakkal lép ki a rendelőből, hanem egy mind funkciójában, mind esztétikájában megfelelő fogpótlással.

híd 1híd2