Korona

kész fogkorona

KORONA
Elkészülése 5-6 nap.
A helyreállítandó fog szájüregben lévő - látható - részét borítja sapkaszerűen.
Anyaga lehet:
• Akrilát - az egész felszín műanyagból van (ideiglenes céllal készül)
• Fémkerámia - fém alapra ráégetett kerámialeplezés (jó esztétika, általában ezt nevezik porcelánkoronának)
• Fémmentes kerámia - megerősített porcelánból készül, fémváz nélkül (különlegesen élethű, esztétikus)
• Arany - a teljes látható fogfelszín aranyötvözetből készül (előnyös az arany pozitív tulajdonságai miatt: antiallergén, antibakteriális, nem korrodálódó stb.; esztétikailag nem tökéletes)
• Arany, kerámia leplezéssel (magas szintű esztétika és funkció, a rágófelszínek és a kevésbé látható részek aranyötvözetből készülnek, a látható felszínek kerámiával leplezettek)

Folyamata :
Az első beavatkozáskor a fogorvos eltávolít kb. 1.5-2 mm foganyagot a fognak mind magasságából, mind kerületéből. Ezt követően az egyedileg levett minta segítségével a fogtechnikus elkészíti a kívánt színű, alakú, formájú, anyagú stb. fogművet, amit a fogorvos a második beavatkozás során becementez a szájba.
Amíg nem készül el a végleges fogmű, az orvos egy ideiglenes pótlást (ez műanyagból van) készít a betegnek, amit rögtön az első megjelenés végén – a csiszolást követően - beragaszt a szájba, tehát a páciens nem lecsiszolt foggal lép ki a rendelőből, hanem egy mind funkciójában, mind esztétikájában megfelelő fogpótlással.