Konzerváló fogászat

Fogszínű, fényrekötő, anatómikus tömések

Töméseink nagy gondossággal, a legkorszerűbb ragasztókkal, fedőlakkokkal ill. esetleges egyéb szükséges, kalcium-hidroxidot, vagy fluoridot tartalmazó anyagokkal kiegészítve készülnek el a megfelelő előkészítés, kémiai, esetleges lézeres fertőtlenítést követően. Az igényes, anatómiai formákat követő kivitelezés nem csak a szebb megjelenést szolgálja, hanem az ízületek az íny, s az egész rágóapparátus egészségének megőrzését célozzák.

Inlayek (betétek aranyból, vagy porcelánból)

A nagyobb kiterjedésű szuvas részeket megfelelő előkészítés után a töméseknél hosszabb élettartamú, nagyobb mechanikai terhelést elviselő betétekkel is elláthatjuk, ezek a betétek, vagy inlayek. A preparálást lenyomatvétel követi, s fogtechnikus készíti el a betéteket, melyeket ragasztással rögzítünk a fogba.

Lézer-asszisztált gyökérkezelések

A gyökérkezelések tökéletes kivitelezése nem csak a fogak egészsége, hanem a páciens általános egészségügyi állapotának szempontjából is rendkívül fontos, nagy precizitást igénylő feladat. Sajnos azonban a foggyökerek anatómiájára fokozottan igaz az a „szabály”, hogy 2X2 néha 5, ezért igyekszünk a lehető legnagyobb gondossággal eljárni. Ehhez gépi gyökérkezelő, s bemérő eszközöket, jó minőségű fertőtlenítő és tömőanyagokat és a lézer fertőtlenítő és biostimuláns (gyógyulási folyamatokat elősegítő) hatását is felhasználjuk.

Direkt héjak

Esztétikai szerepükön túl, melyet feljebb már említettünk, nagyobb kiterjedésű tömésekkel együtt alkalmazzuk, mikor a fog megjelenése és/vagy stabilitása megkívánja, akár a fogak közepes mértékű törésénél, sérülésénél is. Egy ülésben, speciális héjkészítésre alkalmas, fényrekötő anyagból készítjük el. Célja, hogy megfelelő esztétikum elérése mellett a frontfogaknál a koronák készítését elodázhassuk.